Jumaat, 2 Januari 2009

Filem Queen of Lung-Gasuka



Filem Queen of Lung-Gasuka atau Queen of Langkasuka ini diterbitkan dan diarahkan oleh Nonzee Nimibutr... Aku belum tengok lagi filem ni... tapi dari trailer yang ditunjukkan memang gempak... nampaknya orang Siam pun dah mampu buat filem epik macam ni... kalau rajin korang boleh tengok filem ni punye 'the making' dalam youtube... Diaorang punye rujukan pun boleh tahan... Orang Siam dah ada buat filem epik... Orang Indonesia (Riri Riza) dah buat filem tokoh pejuang haluan kiri (Soe Hok Gie)... Orang Malaysia???

Bile le aku boleh tengok filem tentang Dr. Burhanuddin Helmi, Ahmad Boestamam, Shamsiah Fakeh???

4 ulasan:

eddie dewanaga berkata...

gua akan terang terangan menyatakan sokongan jika tokoh yg bakal difilemkan itu dari golongan radikal dan berhaluan kiri...

kerana mereka2 inilah yg ikhlas berjuang utk bangsa sendiri..

pengarahnya? asalkan bukan yg cuma reti buat cerita polis dan cerita2 hantu setan, sudah laa...

kamalariffin berkata...

meor kat you tube ko dah boleh layan filem ni.... aku dah tengok.... mungkin kerana layar kecik dengan bunyian ala kadar.... segala nikmat yg aku nanti tapi datangnya hambar.

lanterajiwa berkata...

eddie dewanaga...
kalau suruh pengarah yang ada Prof Madya tu buat, dia nak kot???

kamalariffin...
aku dah tengok kat youtube dah bro... terima kasih utk info... tapi kalau boleh download dvd pun bole simpan buat arkib...

Nan Blues berkata...

haha..jgn tanya la org malaysia bila nak keluar pilim yg begini.Bukan tak ada yg boleh.Kepala otak orang malaysia ni banyak polemiknya.Yang tak jadi halangan..tema cinta tak tentu hala..glamer..lumba moto haram..lumba kereta haram..watak utama mesti lawa!