Jumaat, 18 November 2011

SUPER BANGANG

Pertama kali tahniah buat team bola Malaysia. Tapi untuk game malam ini sahaja. Secara keseluruhan masih tidak. Menang 1-0 ke atas team bola SUPER BANGANG Asia Tenggara, Indonesia. Team bangang kalah dengan team yang (hurm) hampir 2 x 5 juga. Bukankah super bangang?

Jika kamu lihat senarai pemain Indonesia yang beraksi di liga luar negara menjangkau lebih 2 pasukan. Itu pun team senior masih menggunakan khidmat pemain kerakyatan. Tapi masih gagal dalam Piala Asia Tenggara. Masih gagal dalam Piala Asia. Bukankah super bangang? Piala Dunia? Hurm… depa pun pasang angan-angan bangang juga.

Masih tidak cukup super bangang? Ingatkah kamu tentang insiden Piala Tiger (tahun bile lupe), pemain pertahanan dengan selamber menendang bola masuk ke gawang sendiri gara-gara mahu memenangkan pasukan lawan supaya tidak bertemu dengan Vietnam? Tak ke super bangang namanya?

Mengape aku tiba-tiba mengkritik Indonesia? Mengape tak boleh? Sudah ku beli berkotak-kotak buku mereka, ku bantu ekonomi mereka, tapi tak boleh kritik? Lu emang bangang.

(gambar dirakam petang tadi di Pos PATI Langkap)

1 ulasan:

meor-name-depan-ku berkata...

Ajenye iyerr bangangnye..